Baby, it's you..

Alkohol är skit, men jag tänker inte säga "jag ska aldrig mer dricka", även om det är så jag känner just nu, för jag vet att jag aldrig kommer lyckas hålla det. Nästa helg är jag garanterat tillbaka.

Men usch va jag är dålig idag, jag mår väl som jag förtjänar antar jag, fyllesvin.

Tack gud för vatten!

Tror jag lyckades göra bort mig både en och två gånger igår dessutom, betoning på tror, förstår ni då att jag hade fått lite för mycket av det goda. Förlåt Dinova, Sandra, Nella, Mickan, Marre och Farzan som fick stå ut med mig, haha, det kan inte ha varit roligt!

I alla fall så va det en lyckad kväll med mycket klagande över det manliga könet, men vad är en utekväll utan repliken "Killar är svin"? Ingen aning, jag har aldrig varit med om det.


M har varit i Idre sen i torsdags och alla som har lite vett i skallen förstår vad det innebär för ett gäng killar, ja inte är det att åka skidor/bräda och sen gå hem och lägga sig i alla fall.

Under en sådan resa finns det tydligen inget annat än flaskan som betyder något, eller?

Jag fick i alla fall sagt, vad jag så länge velat ha sagt igår under fyllan och jag hoppas att du tog det på rätt sätt och att du kanske någonstans förstår mig också. Jag förstår att det inte är kul att inse att jag tvivlar på allting du säger eller inte vågar ta åt mig det och verkligen inse att du är en bra kille, men du måste hjälpa mig att våga lita på dig. Det har inte med min tillit till dig som enskild person att göra, utan min tillit till killar.

Jag fastnar allt mer och snart kommer jag säkert vara helt fäst vid dig. Det är då jag behöver veta att det va värt det, att jag verkligen hade anledning till att våga igen, att jag inte hamnar i samma situation igen där jag kan säga "jag visste det, jag skulle aldrig ha gått på samma spel en gång till".

Jag vill att du ska vara killen som ger mig tilliten tillbaka. Jag vill att du ska få mig att inse att det är värt att kämpa för.

Ikväll kommer du i alla fall hem igen och även om du får åka på hur många suparresor du vill, jag har inte med det att göra, och även om jag unnar dig det och vill att du ska ha kul, så känns det faktiskt oerhört skönt att få hem dig igen, för jag måste erkänna att jag tänkt på vad du gör 24 timmar om dygnet sen i torsdags.

Värst va mycket serious talk det blev nu då, jag behövde nog få ur mig det.


För att snabbt byta ämne. Jag älskar sol!! Våren är på väg om inte redan här och lite sol gör susen för humöret. Uteserveringarna är klara och allt blir såå mycket roligare.

Det känns till och med lite lockande att gå till skolan på morgonen när man vaknar till strålande sol.

Jag blir shopping galen när solen tittar fram dessutom, jag vet inte om det är alla söta vårkläder som lockar, eller om det bara är känslan att strosa runt på stan i vårvädret.

Jag och Michaela har varit riktiga shopaholics det senaste, men jag gillar det!

Senaste inköpet är ett par chinos från mq, egentligen inte min stil alls, men det är nog en vanesak. Perfekta till våren och sommaren.


Dessutom har jag fått hem min studentmössa nu, herregud, det börjar verkligen närma sig.

Underbart samtidigt som väldigt skrämmande.

Även om studenten inte kommer att innebära tack och hej till skolan helt för min del, så kommer det bli en stor förändring, men det lockar.

På tal om studenten, så ska jag snart tillbaka till sömmerskan för att prova min klänning igen, efter förändringarna som har gjorts. Tänk om den inte passar längre, haha, det skulle ju vara typiskt.

En annan sak som gör mina dagar mycket lättare just nu är att jag faktiskt varit "frisk" och så gott som smärtfri i typ 1 månad nu och inte nog med det, JAG HAR VARIT MEDICINFRI!!!
Jag kommer inte ens ihåg när det hände senast, om det ens har hänt innan. Behandlingen kanske har hjälpt lite trots allt.
Med tanke på allt som händer hemma nu, så betyder det hur mycket som helst att jag kan få vara "frisk" för jag vet helt ärligt inte om jag hade orkat ta mig igenom allting om jag vart riktigt dålig. Det är inte bara stort för mig, utan även för mamma och pappa som påverkas väldigt mycket av det också.

Veckan som kommer nu kommer att bli väldigt lugn och skön, jag har bara skola måndag och tisdag, ska bli grymt skönt.
Nää, nu ska jag nog göra det bekvämt i soffan och sätta på "vingar av glas", som michaela så snällt lånat ut till mig, taack gumman :)


Baby, it's you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0