År 2007

Sista dagen på året 2007 är här.  

Nyår har jag nog alltid pratat om som överskattat, att jag lika gärna kan ligga hemma och sova bort kvällen.

Men helt plötsligt känns det inte så överskattat längre. Varför?

Förmodligen för att jag inte kan fira in det nya året med mina närmaste vänner, för att jag mår så dåligt att jag inte kan. Jag måste istället fira in det nya året, i min säng.

Just nu vill jag mer än något annat hitta på någonting kul med mina nära, jag vill äta middag, jag vill festa, spruta champagne på varandra, hitta en nyårskyss och allt det där som hör nyår till.

För en vecka sedan spelade det inte så stor roll, men idag.. jag skulle nog kunna göra vad som helst för att få uppleva årsskiftet med mina vänner.

Jag hoppas i alla fall att ni får en minnesvärld kväll och att ni delar med er av era minnen sen, så att jag kan få glädjas och minnas sista kvällen på året med er ändå.


Jag tror att det är en sådan här dag som man ska göra en års resumé, kanske jag borde försöka på mig det också?

Jag är ledsen att skriva det, men år 2007 har varit ett av de värsta åren i hela mitt liv, självklart blandat med en hel del underbara stunder och minnen också.


  • Men om jag måste nämna året med ett ord, så måste det nog bli, "Jobbigt"

  • Om jag måste nämna årets finaste minnen, så måste det nog bli: Thailand och Stockholm. (Självklart har jag en mängd andra fina minnen också.)

  • Och jobbigaste minnen: Operationen och Behandlingen.

  • Detta år har jag också släppt taget om den person som förmodligen sårat mig mer än någon annan men som ändå varit en väldigt betydelsefull person i mitt liv.

  • Jag har lärt mig att man aldrig ska lita på någon, förrän personen verkligen bevisat att man kan lita på honom/henne.

  • Jag har lärt mig att värdesätta det jag har och inte ta saker och ting för givet. Jag har lärt mig att fortsätta kämpa, trots att det känns meningslöst.

  • Jag har lärt mig att Riktiga vänner är dem som stannar kvar, när resten går!
    Och att de är dem viktigaste personerna du har i ditt liv.

  • Jag lärde mig att stor del av ditt liv kan förändras på väldigt kort tid, men att pga det inte stanna upp ditt liv utan leva för stunden ändå.

  • Något som jag också lärde mig var att jag måste få sätta mig själv i första hand ibland.

  • Som person har jag blivit starkare, "tackvare", om man nu kan säga så, mina tuffa perioder, som det tyvärr funnits gott om. Jag trodde aldrig att jag skulle orka genomgå, allt jag lyckats ta mig igenom detta år.

  • Jag önskade mig att bli frisk.. Den önskan kom aldrig i uppfyllelse! Så jag antar att den önskan får följa med mig in i det nya året också, år 2008.

Det mest positiva år 2007 är att jag under hela min jobbiga period haft personer som bryr sig om mig, och som alltid funnits där för mig. Jag har haft personer som jag alltid kunnat räkna med och som alltid ställt upp!

Tyvärr fanns det också en del personer som jag kanske hade räknat med för mycket, eller hoppats på att dem skulle finnas där för mig. Men som faktiskt inte visat det.

Nu tänker jag avsluta här.
Jag hoppas att ni får en lyckad nyårskväll och att ni festar lite för mig också <3

Välkommen år 2008!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0